От любов към хляба

Никога не съм обичала хляба. Може би освен онзи, тип Стара Загора, който дълго време бях убедена, че го карат от едноименния град и бях винаги потресена как успява да остане топъл след дългия път. Беше страхотен! Мек, топъл, миришещ на хрупкава коричка и пухкава вътрешност. Не можех да го дочакам вкъщи, затова винаги ходех с баща си до пекарнището (вместо сладка малка френска пекарна, за да е напълно идилично началото ми, но уви). Гигантско хале, с още по-гигантски опашки. Първите минути на този фамозен хляб са от жизнено значение, тогава е истинската благодат. Чакането си струваше. Дзенът на прехода.

Да, май съм го обичала. Сигурно съм обичала и други, не смятам себе си за моногамна в аферите си с хляба, но определено връзките са били краткотрайни, повърхностни и незапонящи се. Никога не е бил мой тип. Пък и винаги съм го смятала за вреден.  И аз не знам точно защо. После ходи обяснявай, че не вярваш в бабини деветини. Защото хлябът има потенциала да бъде много добър любовник, който даже е полезен. Колко любовника могат да се похвалят с това?

От много отдавна не ям бял хляб. Малкото ми афери, които са безкрайно неемоционални, са с черния хляб. Защото казват, че е полезен. Интересувала съм се защо е така, но винаги по-натежаващото в решенията ми е било сляпата вяра в разбиращите, а не в добре проучените научни данни. Много по-лесно е да вярваш на някого друг и да го обвиняваш, ако е сбъркал, отколкото да поемеш отговорността за собствените си решения. Но без излишно философстване. Ядях черен хляб, защото вярвах, че е добро нещо за мен. Както флосването на зъбите, яденето на ябълки и ученето на урока по природознание. Колко и за какво помагат те, е тема на друг разговор (да, много го обичам този израз).

Но освен че ядях черен хляб, така и не го ядях. Отбягвах го. Като да харесваш някого, но да не искаш да си признаеш. Правиш се на недостъпна. Обектът на желанието ти е интересен, но егото те пази. И така докато не се обясниш в любов. Или на теб не ти се обяснят. Защото иначе няма смисъл.

Черният хляб ми се обясни в любов преди два месеца. Или пък аз на него. Диетоложката в болницата каза, че е време да забравя разделното хранене. Таковата без хляб. Препоръча ми да го разлюбя (сякаш някога съм го обичала) за новата си любов – марка хляб, която засега няма да споменавам. И аз като един послушен диабетик я и послушaх. Беше брак по сметка. Няколко седмици по-късно случайно прочетох, че въпросната марка хляб спонсорира въпросната диетоложка да обучава хората в здраволсовно хранене из ширините на България. Хм.

Фаст форуърд, че идва кулминацията. Днес Активни потребители публикуваха резултати от детайлно изследване на 12 марки диетичен хляб. Изследвали ги колко са диетични всъщност. И се оказало, че не са особено, въпреки че чинно са си написали, че са. Захар, сол и, моля за внимание, КАФЕ – черничкото в „черния хляб“, колкото искаш. Фибрите (онуй, заради което специалистите казват, че черният хляб е хубаво нещо) са се загубили в печенето или пък в превода, въпрос на гледна точка. От 12те диетични хляба, този за диабетици бил с най-високи нива на захар. После защо ми била висока захарта. Да, лошите момчета, така правят. Коментарът е излишен.

Развръзката се крие там, където Вера и Крис ми подариха домашна пекарна. Може би е време да престана да търся извинения защо да не я употребявам и да започна своята малка сладка френска пекарничка. Дори и ако е само за собствена употреба, далеч от Париж. Да престана да вярвам на сляпо. Да започна да правя собствената си проекция на онзи идиличен тип Стара Загора и да се влюбя отново. Безметежно, разтърсващо и съкрушително. Печи хляба, яж хляба и обичай хляба.

About strawbana

I have been debating to have a blog. I have been debating whether to have in English or Bulgarian. I have been debating what it should say. One day I was diagnosed with something that doesn't allow eating sugar. So I stopped debating and made this blog. It it cold Buchka zahar, which translated from Bulgarian means simply Sugar cube. I do not miss sweets. But I do want to share here living the life of someone not being allowed to eat sweet. Show that it is not difficult, scary, horrible and full of adversary. On the contrary it can be even greater and fullfilling. And much much sweeter. I am Irina, I am 25 years old and I have diabetes. But there is so much more to know. Even if someone has already said it, with better words. I will repeat it.
Публикувано на Uncategorized и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

5 Responses to От любов към хляба

  1. Странни са браншовете в България. У нас, ако някой измисли гадна схема, като да продава на диабетици оцветен хляб с меласа (не с кафе, както твърдят от АП) и с брашно тип 500, а не 1150 – това става браншовата стандартна измама. Йеее! А на запад – достатъчно е един да го направи, друг да го хване и анализира, и веднага ще го развее пред медиите – така ще останат само читавите. Защо не споменеш любимата марка? Аз ще – Слънчеви&Лунени, демек Класанови. 🙂

  2. UZUMAKI каза:

    Хлябът е пич, но хлебенето е още по-пич. 😀

  3. alfredpacino каза:

    Това с домашната машина е тъпа идея.
    След 2-3 месения ще я захвърлиш.
    Само ВИТА продукти !

    • strawbana каза:

      Ами всъщност не мога да се съглася и с двете. Вита се оказват пълен боклук, въпреки високите претенции. Колкото до машината, определено не е тъпа идея, хляба е вкусен и знам какво има вътре. Захвърлянето е въпрос на навик. Извинения много. Най-лесното е да влезеш в първия магазин и да си купиш хляб, който уж е хубав и да ти е леко на съвестта. Това е прекалено лесно обаче. Не мисля, че ще се отказвам от домашния хляб, ако искаш мога да те държа в течение. Малко като социален експеримент 🙂

  4. Val каза:

    Разбира се !
    Имам машина която съм използвал 3-4 пъти.
    Дори и пълнозърнесто брашно марка 2000 бях открил в една мелница до Павликени.
    Но бързо загубих желание 🙂

Вашият коментар